info@mobilepartner.se090 - 122 122Umestan Företagspark, Hus 12, 903 47 Umeå

Växellösningar

Vi på Mobile Partner har en lång erfarenhet av telefonilösningar och erbjuder ett brett utbud av växelankytningar från flera olika leverantörer, allt för att anpassa lösningen efter just ditt behov.

Vi själva använder oss av Easy telefoni, en operatörsoberoende växellösning som kan kombinera både mobil, fast och softphone-anknytningar. Med denna växellösning får du tillgång till bland annat köfunktion, unika välkomstmeddelanden, hänvisningsstatus och gemensam telefonbok. Andra leverantörer vi jobbar med inom växellösningar är Telia, Telenor, Tele2, 3, Swyx och Phonera. Det finns mycket att välja mellan och vi lovar att hjälpa dig hitta den perfekta lösningen för just dig.

xaqa4gzeiw4a0yloxrm4

Easy Telefoni

Gör som oss på Mobile Partner – använd er utav Easy Telefoni som er växelleverantör.

Easy Telefoni är en operatörsoberoende växellösning som kombinerera mobil, fast och softphone anknytningar. Växellösningen bygger på den prisbelönta plattformen Telepo. Integrera ert crm-system med växeln, koppla samman med er exchange-server, få fullständig statistik på ert ringande eller låt en integrerad svarsservice hjälpa er att svara i telefon.

Några funktioner i Easy Telefoni

 

Skalbart

Vi tar hand om alla. Växeln passar alla kunder från 1- 10 000.

Köfunktion

Har ni många inkommande samtal på ert växelnummer då finns det olika möjligheter att sätta upp samtalsköer.

 

Unika välkomstmeddelanden

I Easy är det möjligt att lägga till unika välkomstmeddelanden. När era kunder ringer till er så hör de meddelandet. Är ni upptagna och inte kan svara då kan man ha ett annat meddelande alternativt att ha ett meddelande som spelas upp i samtalskön.

 

Flexibel telefoniplats

Telefonisten kan ta emot samtal i Easy Soft, i sin mobiltelefon (Easy Mobil) eller sin fastatelefon (Easy Fast). Oavsett vart man svarar så tar man hand samtalet antingen via det grafiska gränssnittet eller via knapptryckningar.

 

Hänvisning

I Easy är det lätt hänvisa sig, du kan ändra din hänvisningsstatus till möte, sjuk, VAB, semester osv. Ska du till ett möte som du vet tar en timma, då kan du sätta så att hänvisningen skall ändras från möte till tillgänglig efter en timma. Detta kan du göra i Easy Soft, Easy Mobil, Easy Fast, i webben eller genom att ringa ert hänvisningsnummer. På så sätt vet alltid dina kollegor om du kan ta emot ett samtal eller inte. Skulle någon ringa dig så kan de alltid lämna ett meddelande eller så går samtalet vidare till växeln eller kollegan.

 

Gemensam telefonbok

I Easy har ni en gemensam telefonbok för företaget. Ni kan enkelt söka efter titel, avdelning, namn, mailadress, nummer osv… Telefonboken finns tillgänglig i Easy Mobil, Easy Soft och på webben.

 

Kortnummer

Easy har stöd för kortnummer. Alla som är med i växeln kan nås genom att slå 3-4 sista siffrorna i ens nummer.

 

Faxbrevlåda

Alla som är med i växeln får tillgång till en egen faxbrevlåda. Faxen som kommer in hamnar i din inkorg som PDF dokument. Nu kan du ha koll på vilka fax som är dina och slipper pappershögen vid fax maskinen.

 

Genomringning

Oavsett om du har hänvisat dig att du är på möte eller upptagen så kan du bestämma vilka som ska kunna ringa igenom hänvisningen.

Samtalsinspelning

Oavsett om du på språng och bara har mobilen eller om du är vid ditt skrivbord så kan du alltid spela in ett pågående samtal. Alla inspelningar ni gör lagras i säkert i våra servrar i GothNET hallarna i Göteborg.

 

Integrera telefonväxel med Outlook och Exchange

Det finns massor av möjligheter att integrera Easy Telefoni i er exchangelösning.
Kontakta vår tekniker så förklarar dem hur ni går till väga. Eller gör det själv via webgränssnittet.

Rapporter och statistik

I Easy kan du ta ut rapporter för hela din organisation. Det finns ett antal för definierade rapporter som ni kan ta ut. inkommande samtal, utgående samtal, tappade samtal, hur många samtal som vart kösatta osv… Dessa rapporter kan ni få ut i form av PDF dokument eller Excel dokument.

Swyx_Logo

Komplett telefonväxel med systemtelefoner, dect mm och Unified Communication: Video, chatt och närvaro.

Serverbaserad telefonväxel med operativsystem från Microsoft, nära integrerad med Microsoft Exchange. Lätt att använda och administrera.

Mobiltelefonerna är en del av växeln med funktioner som en systemtelefon med t. ex. närvarostatus på dina medarbetare.

Som exklusiv partner erbjuder vi Swyx både som fullskalig Molntjänst och kundplacerad via lokal server.

Exempel på funktioner i Swyx

– Komplett telefoni-funktionalitet
– Röstbrevlåda samt fax för varje användare
– Närvaro- och hänvisningssystem (Rich presence)
– ntegration med Microsoft® Outlook och IBM® Lotus Notes®
– Konferensfunktionalitet
– Meddelandefunktion (Instant messaging)
– ntelligent samtalsstyrning (Automatic Call Distribution, ACD)
– Interactive Voice Response systems (IVR)
– Contact centre funktion
– Collaboration (Web conferencing, desktop sharing)
– Video telefoni
– Integration av mobiltelefoner (Fixed Mobile Convergence, FMC)
– Support av öppna standards, t ex SIP